En årslista

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Ja. Jag flyttade hemifrån och köpte bil.

 

Genomdrev du någon stor förändring? Ja, jag började träna styrka och kondition regelbundet. Tyvärr blivit dåligt med det sedan jag flyttade och sedan blev sjukskriven. Men ska försöka ta nya tag nu när det är nytt år.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, inte någon eller några närstående i alla fall.

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 1 september. Jag flyttade in i lägenheten då.

 

Vilka länder besökte du? Kryssningen jag var på i juni bidrog till att jag besökte Italien, Sicilien, Grekland, Turkiet och Kreta. Detta inom loppet av en vecka.

 

Din största framgång på det privata planet? Att jag fick lägenheten jag så gärna ville ha och har lärt mig en del av sådant man behöver kunna för att "klara sig själv". Till exempel att tvätta och laga ordentlig mat.

 

Vad spenderade du mest pengar på? Hyra, mat och bilen jag köpte.

 

Största misstaget? Egentligen kan det inte ses som ett misstag, men jag kommer inte på något annat. Men att jag var sjuk både vår och höst och så rejält att jag behövde sjukskriva mig i allt från drygt en vecka till närmre åtta veckor.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att trots Svartens hälta kunde vi med gott samvete fatta beslutet att låta honom vara kvar på jorden.

 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Mer ork och motivation. Ibland har det funnits lite väl stor brist på i alla fall orken.

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Varit sjuk.

 

Bästa boken du läste i år? Den enda boken jag läst i år (sjukt dåligt av mig med tanke på att jag älskar att läsa) är "Dubbelbokat" av Sophie Kinsella.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att jag fick löneförhöjning måste väl ändå räknas som framgång?

 

Något du önskade dig och fick? En lägenhet.

 

Något du önskade dig och inte fick? En hund? Som jag alltid önskar mig men aldrig får ;)

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jag var sjuk. Men firade ändå lite lugnt på kvällen med familjen, grannarna, bästa vän och pojkvän.

 

Vad fick dig att må bra? Träningen. Så länge "det varade". Och givetvis min familj, mina fina vänner, underbara pojkvän och Svarten.

 

Vem saknade du? Godi (en islandshäst jag hade förut). Jag vet att det är över två år sedan han togs bort, men ändå. Jag saknar honom fortfarande varje dag..

 

De bästa nya människorna du träffade? Kalle och resten av gänget som är med på "festerna hos Kalle". Så himla härliga människor! Och Josefine som började jobba extra på jobbet i somras.

 

Mest stolt över? Att jag har överlevt att bo ensam i fyra månader utan att svälta ihjäl!

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Eventuellt börja plugga, men det vet jag inte säkert ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0