Why me?

Varför göra bort sig en gång när man kan göra bort sig två?

För några veckor sedan skulle jag tanka firmabilen. När jag gjort det går jag in på macken och ber killen i kassan om kvitto. Han ger mig det och utan att tänka (klockan var strax efter sju på morgonen så jag hade väl inte vaknat till helt), sätter jag i tankkortet i kortläsaren. "Vad gör du?" frågar han. "Jag skulle ju ha kvittot.", svarar jag och koncentrerar mig på att slå rätt kod. "Men jag gav det ju till dig precis, haha!" Så pekar han på min hand där jag håller kvittot. Jag skakar på huvudet, skrattar lite och säger att jag ska nog gå nu.

Vad som hände idag?
Jag och Berit skulle tanka firmabilen strax före lunch. Jag körde. "Ställ dig där!" säger Berit just som jag passerat platsen hon pekade på. "Jag tar ett varv till", säger jag och kör runt alla "tankstationerna" ett varv. Parkerar, kliver ut och inser att tanklocket är på andra sidan. Sätter mig i bilen igen, startar, kör ett varv till, ser genom fönstret att det är samma kille som sist jag klantade mig och börjar skratta. Förklarar för Berit och hon knäcker sig totalt och gömmer sig bredvid mig på passagerarsidan. Killen står vid detta laget och flinar åt oss på andra sidan fönstret. "Om vi behöver hämta kvittot denna gången också, så är det du som gör det Berit!" säger jag och parkerar denna gången på rätt håll. Jag kliver ut och mannen som tankat sin bil bredvid oss flinar brett han också när han kommer för att sätta i sitt kort. "Ska du bara ha kvittot så kan du gå före", säger jag och han tackar så mycket. Berit öppnar bildörren och frågar fnissande vad det är jag håller på med nu.

Så blir det min tur, sätter i kortet och ska precis börja tanka. Tror ni inte då att jag placerat bilen för långt bak? "Näääe! Nu orkar jag inte mer! Jag sätter mig INTE i bilen en gång till för att flytta den innan jag tankat!" Berit påpekar att om det är Blyfri 95 jag ska ha, så kan jag ju ta tanken som mannen före mig nyss använt. Den räcker utan att jag behöver flytta bilen. Pjuh!

När jag tankat klart lyckas jag krångla ut kvittot som tur är. Hade skrattat ihjäl mig om jag varit tvungen att gå in på macken för att be om kvitto denna gången också.

Slutligen kör jag och Berit därifrån. Vid det här laget står killen dubbelvikt av skratt bakom kassan. Vad jag och Berit gör? Vi vinkar allt vad vi kan åt honom!

Hahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0