Världens bästa pojkvän

I'm alive!
Nästan i alla fall. Är så vansinnit trött bara.
 
I fredags fick Svarten sig en rejäl rykt och tvätt och flätning av svans. Efter det åt jag hemma hos familjen och somnade sedan gott på soffan en stund innan jag begav mig hemåt. Somnade före 22.00 och vaknade 08.30 på lördagen. Var länge sedan jag var så pigg!
Sandra plockade upp mig och Emma och så åkte vi hem till Sandra för att äta lyxfrukost och sedan gå en promenad med hundarna i skogen. Supermysigt! Länge sedan vi träffades alla fyra.
 
På eftermiddagen blev det en vända till stallet och senare på kvällen gosade jag och Sebbe ner oss med tända ljus och vin och öl i soffan och tittade på "Det regnar köttbullar". Haha, normala 21-åringar? Ohyes! ;)
Mysigt var det i alla fall och på söndagen lagade vi mat (panerad torsk och potatis) sen blev det mest tv-tittande innan jag åkte till stallet på kvällen. Försökte få med mig Sebbe också, men han nappade inte helt på det förslaget.
 
I måndags var det en trött och stressad Ida som for omkring vill jag lova:
05.30 - Morgonfodra i stallet
06.00 - En timmas vila/ sömn till
08.00 - Jobb
16.45 - Mot stallet i raketfart! Två boxar skulle mockas fortare än kvickt!
18.00 - Till familjen för kvällsmat + dusch
19.00 - Stallmöte hos Sofia
21.00 - Kvällsfodra i stallet
 
När jag sedan kom hem och äääääntligen skulle få sova, skickar Sebbe, Wiman och Helmer bilden nedan och jag fick seriöst damp på dem alla tre! Är ett internt skämt det där med Helmer och tyskan, haha!
Orkar inte att Wiman ens lagt ner energi på detta, haha!
 
Tisdagen flöt på bra på jobbet måste jag säga och när jag kom hem från stallet på kvällen hade Sebbe lagat kvällsmat. Jag ångrar inte en sekund att jag gav min pojkvän nyckel till lägenheten alltså! God baconlindad kyckling med mozzarella, ris och sås hade han gjort. Det var bara att hoppa in i duschen och sen sätta sig vid bordet. Lyx!
Sen hade svärmor skickat med hembakade bullar till efterrätt, mums!
 
Sen såg vi filmen "We're the Millers". Jag tyckte den var superrolig. Skrattade oavbrutet genom hela filmen typ, haha!
Det blev dock lite sent och när klockan ringde 05.30 imorse var jag inte alltför pigg. Men jag hade kort dag i dag. Bara 07.00 - 11.30. Så det fick gå ändå. Kom hem och hittade Sebbe i soffan med datorn på magen.
Sovit gott?, frågade jag.
Ja, svarade Sebbe, men det gjorde inte du va?
Jo, det gjorde jag absolut. Men fyra timmar är lite för lite sömn...
Sebbe svarade att joo, men du var så våldsam, du var varm och viftade och sparkade. Sen lindade du ändå in dig i täcket igen...
Haha, förlåt! Minns i alla fall inget av det ;)
 
När jag duschat åt vi lunch ihop och sen såg vi på Herkules. Jag har aldrig sett den ;o
Jag råkade dock somna mitt i och Sebbe väckte mig eftersom jag skulle iväg på massage vid 16.00. Så efter att ha nästan somnat igen på massagebritsen blev det en sväng till Coop och sen stallet.
 
Bara två arbetsdagar kvar, sen är det helg igen!
 
 
Bjuder på några bilder från i lördags:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0