Monday

Hej på er!
Det blev en lugn helg för min del. Egentligen skulle jag och Sebbe firat en sen alla hjärtans dag i lördags, men han har varit sjuk i flera dagar och jag var inte heller så pigg. Låg på soffan nästan hela dagen och var yr och illamående. Så det fick bli en liten tur till Svarten som piggade upp mig något. Annars blev det mest vila för min del.
 
Igår mådde jag mycket bättre så jag åkte till stallet och gick en sväng med min favvishäst. Sen lagade jag lyxmiddag och efter det åkte jag och pappa och tvättade min bil. Sen satt jag hemma hos mina föräldrar eftersom jag inte hade något bättre för mig. Eller ja, att diska och vika tvätt hade kanske varit mer nödvändigt, men sådant skjuter jag gärna upp ;)
Potatis, fläskfilé, brunsås, halloumi och minipaprikor.
 
När jag och mamma satt vid köksbordet och pratade fick jag plötsligt syn på pappa som så fint hade radat upp "alla" sina bilar plus min längs med muren. Sen tar han den nyaste bilen i samlingen (köpt förra helgen, en likadan vi hade innan fast mer high tech med automat, parkeringsfunktioner och vem vet vad). Så han bara satt i den och lät den fickparkera själv mellan de andra bilarna...normalt? Nääeee...
Försökte ta en bild igår när pappa lekte med bilarna, men det var så mörkt. Tog en på bilen Emma brukar ha (även den jag körde när jag bodde hemma) och så min lilla Svarten 2 till höger. Tvättade och fina.
Bild från idag.
 
Sen åkte jag och han och handlade. Pappa hade sämsta shoppingtaktiken någonsin. Jag memorerade de flesta sakerna på listan i huvudet och gick och plockade, scannade och lade i vagnen. Pappa hämtade en sak, scannade och lade den i vagnen han också. Bara det att han verkligen tog en grej i taget och tittade inte "översiktligt" på listan. Så när vi tagit så gott som allt vi skulle ha fick vi gå ett extravarv på Coop eftersom han hade glömt plocka med sig en massa på vägen. Gaaaah! Klarar. Inte. Ostrukturerad. Handling!
 
Nåväl, vi kom hem till slut och hade fått med oss allt och lite till. Så åt jag kvällsmat hos dem sen.
 
Idag var jag ovanligt taggad på ny vecka redan när klockan ringde strax efter fem. Kanske för att det känns som om det är vår ute. Härligt!
 
Efter morgonfodring, jobb, mockning och promenad med Svarten, Luniman och syster, matlagning och kvällsfodring är jag nu redo för sängen.
 
Eller nästan. Ni ska få ett bildinlägg också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0