Har jag glömt gå till jobbet?

Förvirringen som uppstår när chefen ringer en lördagsförmiddag när jag sitter i soffan, iklädd pyjamas och äter frukost:

Ida: Hej!
C: Hej! Var är du? Är du hemma?
Ida tänker: Herregud! Var det bara torsdag igår? Är det fredag idag och inte lördag som jag trodde?! Har jag GLÖMT gå till jobbet idag??
C: Min nyckel till firman ligger kvar och inlåst där. Kan jag få låna din? Jag har 45 minuter på mig att ta mig till dig för att hämta nyckel, köra till firman, hämta jobbbilen och köra den till verkstaden! Hjälp!
Ida: Men självklart! Kom förbi bara och ring när du är utanför. Så kommer jag ut med nyckeln.
C: Tack snälla!
Ida: Inga problem! Vi ses snart!

Haha, jag var helt övertygad om att jag glömt gå till jobbet först, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0