Monday

Hur min dag har varit? Tackar som frågar. Det var inte helt lätt att svara på minsann.Började dagen med att försova mig då alarmet tydligen inte ringt (händer lite då och då med denna mobilen). Därför ställer jag av säkerhetsskäl alltid min gamla mobil på alarm också. Den har antagligen ringt och så har jag tryckt på "avsluta" istället för "snooze". I alla fall kommer jag inte ihåg att den har ringt vilket är ganska ovanligt. Brukar alltid veta om jag stängt av det eller ej och jag brukar ofta vakna några minuter precis innan det ringer. Men inte idag. Fick hoppa i första bästa plagg, kasta mig in i bilen och åka och ge hästarna frukost. För sista gången denna våren/ sommaren faktiskt.Hemma blev det kaosmorgon med en familj och tre byggjobbare som sprang omkring kors och tvärs genom huset...För en gångs skull hade jag god tid på mig att köra till jobbet. Precis innan en rondell stannade jag för att låta den gigantiska grävmaskinen framför mig köra upp på trottoaren och släppte fram två cyklister som skulle över övergångsstället som är precis innan man kör in i rondellen. Precis när jag har försäkrat mig om att jag kommer förbi grävmaskinen med god marginal passar ett smartass på att köra om mig precis mellan mig och refugen. Hatar när de händer!
 
I alla fall, alla överlevde även om det var en sur Ida som kom till jobbet. Åtta timmar senare kör jag hem från jobbet och efter lite mellanmål och byte av kläder cyklade jag till stallet. Där var Jim i full färd med att sätta upp paddocken så genast blev jag på bättre humör. Mockade sedan igenom hela Svartens box och sedan blev det en ridtur med Sofia.
Första riktiga kvällsturen med sällskap för i vår! :D
 
I övrigt tänker jag börja träna denna veckan eftersom hästarna började gå ute inatt. (=Mindre tid åt mockning, mer tid åt att gå/ springa samt göra plankan).
Sååå bättre kondition, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0