Köttfärsdagen

Idag är det köttfärsdagen. Det var nämligen så jag trodde att vuxna människor sa "Kristi himmelsfärd", när jag var liten. Just vad Kristi stod för hade jag ingen aning om, men när de sa "himmelsfärd" var jag helt övertygad om att de sa "himmelsfärs"...

Hur som helst, började morgonen med en tripp till stallet för att mocka och sen hem igen för snabbdusch. Linnéa hämtade mig och sen tog vi tåget till Kungsbacka, Kungsmässan där vi mötte upp Sandra. Det blev shopping och supergod mat på Ricemarket. Blev supermätt! Bäst var att man kunde köpa till mjukglass till efterrätt för bara 5 kronor. Så himla gott! Är fortfarande i matkoma typ åtta timmar efter. Eller ja, trots det var jag ju tvungen att tvinga i mig lite extra mat när jag kom hem eftersom mamma lagat en av mina favoriträtter. Schnitzel med klyftpotatis, smält smör och citron. Mums!

Var nyss duktig och fotograferade dagens inköp. Tyvärr strejkar Internet på datorn så det blir inga bilder idag. Men ni får se en annan dag :)

Jag tackar Linnéa och Sandra för en supermysig dag och hoppas att vi kan göra om det igen snart <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0