It's all about timing

I fredags jobbade jag bara två timmar på morgonen. Så var ju så gott som ledig då också. Red i alla fall en sväng på Svarten och sen åkte jag och syster till stan och shoppade lite. Dagens bästa var när en gubbe med rullator kom gåendes över torget och stannar, tittar på mig och syster, spricker upp i världens leende och tjoar glatt över hela torget: "OOOJJ VAD SNYGGA NI ÄR TJEJER!!"
Haha!
Sen svängde vi förbi stallet och tog in Svarten. Emma tog några bilder med min mobil så visar en här.


På lördagen lagade jag och Sofia staket i 30 graders värme och jag trodde jag skulle dö! Men nu är det klart så imorgon får hästarna börja gå ute dygnet runt. Sen på kvällen blev det givetvis Eurovision Song Contest och jag måste säga att grannlandet Danmark är värdiga vinnare enligt mig :)

Idag har jag lyckats tajma vädret himla bra. Åkte till stallet vid elva, skulle hämta Svarten i hagen och såg att han stod långt bort med öronen spetsade, vänd bort från mig. Ropade och visslade på honom och på en halv sekund hade han vänt helt om och kom galopperandes mot mig. Söte! <3
När jag satt upp en stund senare kom det några regndroppar och himlen var oroväckande grå. Men efter bara någon minut blev det blått och jag kunde njuta av en ridtur i solen tillsammans med världens bästa häst. Efter att ha mockat, fixat maten och skurat ryktlådan åkte jag hem och precis när jag hunnit innanför dörren började det regna. Snacka om tajming!

I övrigt har det varit en chilldag med lite fix här hemma. Imorgon ska de renovera badrummet igen så har tömt det på prylar och kommit fram till att jag har alldeles för mycket saker. Det slog mig också att en del av det är riktigt bra, så tänkte göra ett inlägg av mina favoriter sen. Hur låter det? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0