What do you expect?

Idag på jobbet:

Kund: Jobbar du heltid?
Jag: Naäeee, inte riktigt.
Kund: Men hur mycket jobbar du då?
Jag: Det är olika. Ibland är det 30 timmar i veckan. Ibland nästan 40. Det varierar som sagt väldigt, men oftast ligger det någonstans där emellan.
Kund: Jaha, men har du ett extrajobb vid sidan av då?
Jag:...
Jag: ???
Jag:...
Jag: Ja. Jag har ett hästjobb vid sidan av. Jag får betalt för att sköta en av hästarna i stallet.
Kund: Jaha, har du hästarna hemma?
Jag: Nej, på en gård i närheten av där jag bor.

Vi pratar vidare om hästarna en stund. Han frågar vad det är för hästar, vad för grenar jag håller på med och så berättar han att hans fru och dotter rider på ridskola.

Men över till själva poängen med detta inlägg. Vart är världen på väg? Förväntas en 20-åring jobba MER än heltid? Vore det onormalt att INTE göra det? Sedan när är inte 35 timmar i veckan plus ett extrajobb tillräckligt??

Just wondering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0