Jag skaaaaa (snart)...

Jag och mamma åkte till Intersport för att leta efter arbetsskor (mamma) och gympaskor (jag). De hade erbjudandet ta 3 betala för 2.

När hästarna går ute dygnet runt sen, i början på maj eller så, är tanken att jag ska börja konditionsträna. Då får man lite mer tid över när man slipper mockningen nämligen.

Hur som helst sade jag till tjejen som hjälpte oss hitta rätt skor, att jag ville ha ett par skor som ger bra stöd för insidan av foten då jag tyvärr brukar trampa snett och lägga foten inåt.

Tjejen: Vad vill du ha för sorts skor?
Jag: Skor som är bekväma att gå och springa i...
Tjejen: Ja, hur mycket springer du?
Jag: Alltså...eh...jag har liksom inte riktigt börjat springa ännu...men har tänkt börja promenera och jogga lite nu i vår...
Tjejen: Okej, då förstår jag. Då tycker jag att du ska prova dessa. De ger bra stöd för insidan av foten.


Till min stora förvåning passade skorna. Brukar få prova jättemånga innan jag hittar ett par som sitter bra.

Så nu känner jag ännu mer press att börja konditionsträna.


Mamma hittade också ett par skor så det fick bli ett par nya Converse till mig som det paret vi skulle få gratis. Hallonröda. Spanat in dem sedan förra våren så jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0