What a wonderful weekend

Vilken helg! I fredags lagade jag som tidigare skrivet, kvällsmat. Thaimat.


Sen blev det lite ont om tid eftersom jag skulle handla godis och hinna i tid till stallmötet på mindre än tjugo minuter. Ringde i alla fall till Sebbe och frågade om det var något speciellt godis som önskades. Jag fick till svar att jag fick köpa vad jag ville. I stressat tillstånd for jag fram likt en virvelvind genom Coops godisavdelning. Resultatet blev minst sagt överdrivet:


Sen ett stallmöte och sen hem för dusch. Sen hade jag och Sebbe filmkväll och det blev både disney (Mästerdetektiven Basil Mus) och äventyr/ fantasyfilm (Jack the Giant Slayer). Sen sov vi gott och efter sovmorgon stack jag till stallet för att klippa ner träd och buskar som hindrar strömmen att löpa genom stängseltrådarna. Lina och jag slet som djur, men vi hann långt på kort tid.
Sen grejade jag lite här hemma och provade en kjol tillsammans med en body. Bara för att se om det passade.

Lite senare kom Linnéa över och vi hade en riktig tjejkväll med godis och massor av tjejsnack ;)

Idag ringde Lina och berättade att hennes och Stoffes lägenhet är min om jag vill ha den till hösten. Hur glad jag blev? Helt obeskrivligt! Deras lägenhet är rena drömlägenheten! Så förhoppningsvis får jag träffa hyresvärdarna inom kort. Därefter fortsatte jag klippandet av buskar och träd och Lusen följde med mig som sällskap.



Lovisa ringde och sa att hon och Josefine var i stallet och hade ordnat med melon, physalis och Coca Cola. Dessutom hade de hittat en illa tilltygad fågelunge som trillat ur boet. Jag gick tillbaka och efter att ha undersökt fågeln konstaterade vi att den hade lite skador men det var nog säkrast att hitta var den trillat ner ifrån. Så vi klättrade upp på loftet till ladan där vi hittade ett bo med ytterligare några ungar. Så vi lade honom där och satte oss sedan för att fika.


Sen lite mer arbete i hagen. Efter någon timma åkte jag hem och lite senare cyklade jag, syster, mamma och Linnéa ner till stan för att titta på balen. Vi mötte även upp Sebbe, Björn och Wiman. Efteråt gick vi till torggrillen eftersom killarna var hungriga. Efter ett tag drog jag och Linnéa oss hemåt och sen har det inte hänt så mycket mer.

En riktigt bra helg har det i alla fall varit :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0