I'm to old for this shit

Herre min get!
Skickade ett sms till Sebbe igår och frågade när jag skulle komma över till honom. Fick inget svar och såg sedan att jag hade ett missat samtal från honom på mobilen. Ringde tillbaka och följande konversation uppstår:
Jag: Hej! Du hade ringt...
Sebbe: Hej! Ja...Du hade smsat...
Jag: Gaaah! Jag fick ju inget svar på min fråga i smset! När ska jag komma?
Sebbe: Typ halv sju?
Jag: Det är om en timma ju!?
Sebbe: Hm, ja. Det är det.
Jag: Men jag har varken ätit eller duschat eller något? Emma har precis börjat med maten...
Sebbe: ...
Jag: Jaja! Jag får väl skynda mig då. Hej så länge!

Strax efter sju är jag hos Sebbe, dricker ett glas vin och vi inväntar Wiman och Rickard. Wiman dyker så småningom upp, men det gör inte Rickard. Efter att jag och Sebbe varit ute och letat efter honom två gånger, ringer Rickard och berättar var han är. Åt helvete fel, inser vi och bestämmer oss för att möta honom på vägen. Rickard bor i Kungsbacka nämligen och har även Sveriges sämsta lokalsinne. Så inte så förvånande att han gick vilse.

Hur som helst, vi är på väg mot festen och vad händer? Jo, Wiman blir hungrig. Så vi fick stanna på pizzerian mitt emot Kalle (som hade festen), och se till att Wiman fick lite mat i magen. När Wiman var mätt och glad igen gick vi upp till Kalle och ja. Sen blev det allt från för mycket dricka, tv-spel, musik, pepptalk/ sexsnack till en sjukt stark sås som borde vara olaglig (min mun gjorde ont i tio minuter och mina läppar sved som jag vet inte vad). Dumma Kalle!

När jag, Sebbe och Rickard gick hemåt var klockan närmre två och vi glömde nästan att tala om för Rickard var han skulle svänga av någonstans. När jag och Sebbe kom hem blev det först nattmat och massa vatten och läsk innan sängdags.

Hade knappt hunnit somna vid sextiden när jag hörde att min syster kom hem.
Vi hör nycklar vridas om i låset och båda rycker till.
Jag: Var det Emma som kom hem tror du?
Sebbe: Mm...eller ja. Vi får ju hoppas det. Så att det inte är någon som brutit sig in.
Jag: Ha-ha Sebbe! Kul!
Sebbe: Zzzzz

Idag vaknade jag av att Sebbe sa att klockan var två.
Jaha, fick han till svar och sen somnade jag tydligen om. Två timmar senare har vi i alla fall lyckats stiga upp och ätit frukost. Bra jobbat där!

Sååå jag känner mig inte överdrivet taggad för jobb imorgon, men det är trots allt bara fyra arbetsdagar kvar till semester. Wihooo!


Världens bästa pojkvän gör frukost :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0