Good and bad

Fick en bra nyhet igår och en dålig idag.

Bra:
Om Lina och Stoffe flyttar för att börja plugga i Umeå får jag hyra deras lägenhet. Är hur glad som helst över att äntligen få en egen lägenhet samtidigt som jag fasar över dagen då Lina flyttar.

Dåligt:
Svarten var hos veterinären förra veckan. Lovisa åkte dit med honom och han fick diagnosen pålagringar i vänster framknä (kan jämföras med artros hos en människa). Vilket innebär utdömd ponny som kommer få nöja sig med promenader ett tag framöver. Sen vet vi inte. Blir han sämre vill jag inte ens tänka på vilket beslut vi kommer tvingas ta. Så det blev en skvätt tårar från både Ida och Lovisas ögon idag och jag hoppas av hela mitt hjärta att han kan få bli några år till och ha ett bra pensionärsliv ändå. Och att han inte har ont givetvis. Det som berörde mig mest var att Lovisa sa att hon förstod om jag ville sluta ha hand om honom eftersom jag inte kommer kunna rida mer. Absolut inte! Att rida är det minst viktiga för mig. Jag ser det mer som en bonus i hela hästhanteringen. Huvudsaken är att Svarten mår bra! Vi får se vad som händer med honom framöver helt enkelt. Håll era tummar allt vad ni kan! :')


Världens finaste häst <3

Kommentarer
Postat av: linah brown

såfin bild<3

Svar: Tack! :D
Ida Arvidsson

2013-07-03 @ 20:16:08
URL: http://broownskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0