Smidigt värre

Klockan var nästan sju imorse och jag visste att det var något speciellt jag skulle komma ihåg idag. Frågan var bara vad.

Försökte slita mig från min varma gosiga säng och just då hör jag snickarens bil parkera utanför. Precis. Det var just det jag skulle komma ihåg. Att gå upp några minuter tidigare för att i alla fall hinna ut i köket innan de skulle komma och montera upp duschdörrarna. För sent!

Ida flyger upp (iklädd rosarandiga gosesockar med grisar på, rutiga flanellpyjamasbyxor, oversize T-shirt med Hello Kitty på och kastar på sig en svart hoodtröja). Mycket vacket, I know.

Hann precis kliva in i mammas och pappas sovrum (man måste gå igenom det för att komma till det andra badrummet). Och hör samtidigt pappa öppna ytterdörren för snickaren.

Sen kommer det smidigaste av allt. Jag tänkte lite diskret smyga ut genom sovrumsdörren, passera badrummet och sedan vidare ut i köket. Vad händer? Inget diskret smygande i alla fall.

Jag öppnar sovrumsdörren, stänger den tyst bakom mig för att sedan vända mig om och utföra mina mästerliga smygsteg. Trodde jag. Istället snubblar jag nästan rakt över snickaren som sitter på huk framför sin verktygslåda. Hoppsan!

Säger ett lite förvånat "hej" innan jag fortsätter ut i köket...

Jaha, det var min morgon det. Hur har er dag varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0