När direktkommunikationen inte fungerar

Fick ett sms av mamma på jobbet idag. Hon frågade om jag kunde hämta syster efter skolan. Det hade varit mycket lättare om jag och syster själva hade kommunicerat med varandra:

Mamma: Hej! När slutar du? Har du möjlighet att hämta Emma vid tre?
Ida: Slutar kvart över tre ca. Blir det för sent?
Mamma: Ida slutar 15.15. Vill du att hon hämtar dig? Då får du vänta en stund på henne.
Mamma: Oj. Nu skickade jag till fel unge. Du kan väl ringa Emma när du slutat och höra vad hon vill och var hon är. Kram
Mamma: Fått svar från Emma. Hon vill vänta på dig. Men ring i alla fall. Jag har sagt att du hämtar henne vid busshållplatsen.
Ida: Okej, jag gör detta!

Snacka om sms-spam! Ja, om man får hela tre stycken inom loppet av femton minuter från mamma, då kan man kalla det spam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0