Myshelg

Min helg har kanske inte varit den mest händelserika, men väldigt mysig.

Fredag
Efter jobb och stall blev det myskväll med familjen och grannarna. Vi dansade runt granen och åt godis som vi gör varje år och så åt vi massa god mat efteråt. Dock var alla ganska trötta så det blev inte så sent.

Lördag
Morgonfodrade i stallet och åkte sedan hem och sov ett par timmar till. Sen hade jag egentligen ingenting speciellt planerat, vilket är något av det bästa som finns på en lördag enligt mig.

Så jag och syster åkte och handlade på Coop och sedan blev det en sväng till stallet. På kvällen åt jag god middag bestående av kräftor till förrätt och oxfilé till huvudrätt. Sen åkte jag hem till Sebbe där det väntades filmmys, godis och popcorn :)

Söndag
Behöver jag ens säga att vi sov till middag? Tycker egentligen inte alls om att sova tills klockan är över ett, men ibland kan det vara rätt behövligt. Det positiva är i alla fall att man kan skippa frukosten och gå direkt på lunchen! Sagt och gjort. Sedan blev det lite slappande framför tvn innan jag stack till stallet en sväng.

Här är en liten del av min och Sebbes konversation medan han följde mig hem:
Ida: Men om jag drar till stallet nu så är jag hemma igen runt sex...så då kan ju du komma till mig sen. Förresten, jag måste tanka bilen också. Gasen är nästan slut...
Sebbe: Ja, gör så. Men du kommer till stallet då? Alltså gasen och bensinen räcker så att du kommer dit och hem?
Ida: Jadå, det är inga problem.
Sebbe: Bra! Ses ikväll!
Ida: Ja, ses sen!

Vi går åt varsitt håll och jag åker hem, byter om, sätter mig i bilen och kör. Vid ett tillfälle rycker bilen till och jag tänker att jag måste ha växlat lite för häftigt. Jag kör vidare, svänger in på grusvägen och när jag har typ fyra meter kvar till själva gårdsplanen, stendör bilen. På exakt samma fläck som jag körde fast i snön för fem veckor sedan. Ringer mamma och samtidigt kommer Lisa till stallet. Hon puttar på men bilen rör sig knappt. Jag ringde Sofia som var i stallet så hon och Linnéa kom och hjälpte till de också. Även gubben som såg när jag fastnade sist kom och hjälpte till. Bilen hamnade i alla fall på gårdsplanen till sist och pappa kom till undsättning med en bensindunk. Konstigt nog fanns det både bensin och gas på bilen så jag förstår inte varför den dog.

Han åkte och tankade den i alla fall och efter att ha mockat och tagit in Svarten körde jag hem i pappas firmabil istället.

Duschade och kastade sedan i mig lite överbliven lasagne samtidigt som jag vek tvätt, haha!

Sebbe kom hit och det blev film och myspys. Bästa sättet att tillbringa söndagskvällen på :)
Vi åt efterrätt också. Som blev över sedan i fredags. Vit chokladmousse med apelsin i. Gott!

Sedan somnade Ida gott, men på tok för sent!

Sista ovisade bilden från september. Har absolut inga nya bilder alls. Ska försöka fota sen när det blir lite bättre väder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0