Feb. 06, 2013

I telefon tidigare idag:

Jag ringde Sebbe, men fick inget svar. Skrev ett sms och bad honom ringa upp.

När jag hunnit mocka och ta in Svarten var jag just på väg att ta in häst nummer två, Mattis. Då ringer telefonen. Samtidigt som jag leder ut hästen och stänger grinden, svarar jag:

Ida: Hej! Vad gör du?
Sebbe: Hej! Jag är i affären. Letar efter mandelmassan...
Ida: Åh, gott! Oj, vänta det är halt.
Sebbe: Ja, gott! Va? Är mandelmassa halt?
Ida: Aahgh, gå försiktigt!
Sebbe: ???
Ida: Mattis! GÅ FÖRSIKTIGT!
Sebbe: Vad gör du egentligen?
Ida: Leder in en häst. Hon har massa snö under hovarna och det är HALT!
Sebbe:...
Ida: Vänta!
Sebbe: Ja?
Ida: Nej, inte du! Mattis!
Sebbe: Men du, jag kommer till dig sen istället.
Ida: Japp! Är hemma om tjugo minuter. Ses sen!

Svackan. Inte lätt att prata i telefon med förvirrad och stressad Ida.

Nu inväntar jag i alla fall Sebbe för myskväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0