Skillnad på lång och kort och skit och skit

Igår i bilen på väg till Coop (Sebbe körde som sagt):

Ida: Sebbe aktaaa rondeeeelleeen!
Sebbe: Va? Vilken rondell? Oj, herrejävlar! Är här en rondell? Brukar det vara det? *bromsar plötsligt*
Ida: Ja, den har typ alltid varit här.
Eftersom du körde i 70 km/h och inte började bromsa började jag undra om du såg den...
Sebbe: Det gjorde jag inte. Jag kanske behöver glasögon när jag kör bil.
Ida: Kanske det. Men det är ju rätt så mycket skit...
Sebbe: Ja, det är massor av skit ute! Man ser ju typ ingenting!
Ida: På rutan alltså. Den är så skiten. Det är svårt att se genom den och speciellt när det är mörkt ute också. Som nu.
Sebbe: Rutan? Men den är väl inte så skitig? Jag menar alla andra bilar som bländar och typ regnet och mörkret...
Ida: Eh...jahaaa. Skit som skit!

Sen när vi steg ur bilen och öppnade bakdörren för att ta ut matkassarna inser vi att förarsätet är backat så långt att det nuddar sätet bakom. Efter att Sebbe kört då alltså. Jag dog lite av skratt där en stund när jag fick se detta. När jag har kört är nämligen sätet så långt fram att det är ett under att jag lyckas klämma mig in mellan ryggstöd och ratt!
Sen körde vi över ett gupp och Sebbe slog huvudet i taket! Lyckad bilfärd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0