Julmys

I fredags kväll lagade jag och Sebbe kvällsmat tillsammans och efter att ha ätit (torsk och potatis) gjorde vi julgodis. Kolor och praliner. Pralinerna var ett evighetsjobb och tog oss halva natten att få färdiga. Men när vi smakade igår insåg vi att det helt klart var värt jobbet. Såååå goda!
 
På lördagen gick vi en sväng på stan. Det är torgdag på lördagar så det fanns massor att titta på. Sen gick vi in på systemet, handlade och sen följde jag med Sebbe till stationen. Han skulle till Göteborg över dagen så efter att ha sagt hejdå tog jag våra systempåsar och åkte hem. Sen cyklade jag tillbaka till stan för att köpa julklappar. Det gick inte så bra. Hittade bara julklapp till Sebbe. Resten blev julklappar åt mig själv...
 
Sen en snabb vända till stallet och sem hem för fix och kvällsmat. När Sebbe kom hem igen hämtade han mig och så gick vi till Kalle och Lukas på fest. Lika kul som alltid även om jag var lite trött.
Lite senare ramlade tre killar in varav två pluggade till sjöss. Jag och Johannes pratade med dem en stund och efter en timma eller så lägger den ena killen armen om mig och vill att jag ska följa med på efterfest. Nej tack, säger jag bestämt. Ungefär femtioelva "nej" senare säger han glatt "Du, jag måste erkänna en sak. Jag är nog lite kär i dig" Jag svarar glatt, men något obekvämt "Heh, så trevligt att höra. Men jag vill bara påpeka att min pojkvän sitter därborta" *pekar på Sebbe*.
Jag och Johannes svor på att vi aldrig sett en kille dra bort armen så fort från en tjej och lägga den runt en annan tjejs axlar någon gång, hahahaha!
 
Nåväl, vid tre gick vi hem och lade oss och vid ett idag åkte jag med min familj plus mormor och hälsade på mormors bror i Halmstad. Jag sov som en stock i bilen på vägen hem. Fy för bakfylla! (Och för lite sömn).
Stackars Sebbe var halvt död imorse när jag gick och gick nästan inte att få liv i.
 
Nu har jag fått i mig lite mat så förutom tröttheten känns det bättre. Nu ska jag till hästarna och ge dem kvällsmat.
 
Lite bilder från vår helg:
Det spårade ut lite med chokladen och den hamnade överallt...men som sagt - mycket gott!
 
Ida redo för parteey! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0