Julhelgen

God jul på er! Ett par dagar för sent, men ändå.
 
Julafton
Jag och Sebbe hade en mysig julaftonsmorgon med frukost och julklappsbyte. Sen åkte jag hem till min familj för att fira med dem, mina morföräldrar och min farbror. Vi åt julmat och sedan följde fika med lussebullar, pepparkakor och sådant samt allt julgodis såklart.
 
Efter Kalle Anka öppnade vi julklappar. Jag brukar vara tomtenisse och sitta vid granen och dela ut paketen. Mys!
 
På kvällen gick vi över till grannarna för att äta ris a la malta och skinksmörgås. Sedan bytte vi julklappar. Lite senare kröp vi ner alla åtta i deras bubbelpool ute på altanen (fast det regnade) med varsitt glas bubbel. Jag hoppas innerligt att det blir en tradition av det, för det var sååå mysigt!
 
Julgranen hemma hos mamma och pappa.
 
Tomtenissen delar ut paketen.
 
Mina grannars hund - Bella.
 
Juldagen
Jag sov hos mina föräldar så efter en sen frukost åkte jag och Emma till stallet och tog en promenad med Luniman. Sen åt vi lunch (ännu mer julmat) och sen tog vi med oss mamma tillbaka till stallet och så tog vi in alla sju hästarna.
 
Sen packade jag in mig och alla mina julklappar i bilen och körde hem till mig. Linnéa kom hit så vi beställde hem thaimat och så satt vi och pratade och såg på Sällskapsresan till långt in på natten. Mysigt!
 
Annandagen
Jag och familjen åkte till mormor och morfar och åt kalkon och ris a la malta. Sen satt vi där hela eftermiddagen. Man blir alltid så mätt hos mormor och morfar!
På kvällen tittade jag och Linnéa på när "Bonde Klas" (från Bonde söker fru) gifte sig och sedan nästa Sällskapsrese-film.
 
Idag har varit en riktigt chilldag. Men har varit duktig och städat och varit i stallet också.
Just nu inväntar jag Lina med cheescake! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0