Julbord med jobbet

Igår var det en ytterst effektiv dag måste jag säga. Fram tills kvällen då... men jag kommer till det ;)
 
Tvättade, åkte till stallet, lagade mat och pappa var här och satte upp ett nytt element, bytte glödlampa i fläkten, satte silikon i hålen i väggen där en hylla suttit förut och bytte taklampa. Tack världens bästa pappa! <3
 
Sen fixade jag mig i en väldig fart och i samma stund som jag skulle infinna mig i partylägenheten (som vi kallar den på jobbet), började jag måla mina naglar...
 
Men jag hann fram i okej tid ändå eftersom Irén var den enda som hunnit komma. När alla hunnit komma blev det några glas vin innan vi gick till Stadt för att äta julbord. Sååå gott det var! Och gud vad roligt vi hade! Bandet Triple & Touch spelade och underhöll oss med musiktävlingar, julmusik och allt möjligt. Jag skrattade så att jag fick ont i magen.
 
När klockan började närma sig midnatt gick vi till Societen för att fortsätta där. Jag ångrar djupt att jag lät Josefine bjuda mig på cider, haha! För en stund senare efter att vi sagt hejdå till varandra och några i gänget tagit nattbussen hem, cyklade en något vinglig Ida hem.
Jag tackar världens bästa jobbarkompisar med respektive för en fantastiskt rolig kväll!
När jag kom hem kom jag på att jag inte hämtat min tvätt i tvättstuga. När jag plockade ner kläderna från linorna i taket höll jag på att ramla varje gång jag sträckte mig för att ta ner något...
Sen höll jag på att bädda rent i sängen innan jag åkte, men hade inte hunnit klart. Att dricka ett par glas vin, snapsar och bailys är inget jag rekommenderar att göra innan man ska bädda sängen. När Sebbe kom hit var jag i full färd att brottas med påslakandet och täcket...
 
Sen lade jag mig ovanpå sängen eftersom det tydligen varit väldigt ansträngande att bädda. Sen skrattade jag åt något jag inte minns och föll ur sängen! När Sebbe skulle dra upp mig igen skrattade jag så mycket att jag inte kunde resa mig och Sebbe lyckades inte få mig på fötter...herregud säger jag bara.

Tio minuter senare slumrade jag till och Sebbe frågade om jag tänkte sova på golvet. Hade han inte sagt något hade jag antagligen gjort just det. Men till slut somnade jag i sängen istället. Kan inte påstå att jag mådde kalas under natten, men har lyckats sova ett par timmar av och till i alla fall.
 
När vi vaknade idag och Sebbe glatt sade "Godmorgon! Hur mår du idag?", ville jag bara dra täcket över huvudet. Men upp kom vi till slut och just när jag var i full färd med att klä på mig samtidigt som jag svarade i telefon, knackade det på dörren. Bad Sebbe öppna samtidigt som jag stängde in mig i sovrummet. "Vad ska jag säga att du håller på med?" undrade Sebbe. "Men jag kan väl inte öppna! Jag har ju inga byxor på mig", klagade jag bara för att i samma sekund inse att Sebbe redan hunnit öppna dörren för min hyresvärd och ja, han hörde alltihop. Han tyckte det var skumt att klockan var halv tre och jag fortfarande inte var uppe, sa han...
 
Sen åt vi och kom fram till att det behövde handlas. Sebbe körde oss till Coop (man vet att det var kul kvällen innan när man själv inte känner sig kapabel till att köra klockan halv fyra eftermiddagen efteråt). Så vi handlade och Sebbe envisades med att lägga massa grejer i min korg när jag inte såg bara för att retas. Som om jag skulle missa fem stora Pomelo eller en hel säck med hundfoder i korgen liksom...
 
När vi var klara packade Sebbe alla påsar, bar ut dem till bilen och slängde (med lite seeeg hjälp från mig) skräpet vi haft med i bilen. Tack sötaste!
 
Sen packade han in i kylen medan jag hoppade i stallkläderna. Med hundvalpsögon lyckades jag övertala honom att följa med mig till stallet och medan jag mockade borstade han Svarten. Söt pojkvän jag har som skämmer bort mig lite ibland :)
 
Well, nu funderar jag på hur i hela världen jag ska lyckas ta mig upp 05.15 imorgon för att utfodra hästar och sedan börja jobba klockan sju. Undrar om hundvalpsblicken kan vinna än en gång...?
 
Gammal bild, men de är lika fina nu som då, mina favviskillar <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0