På äventyr i Haverdal

I tisdags åkte jag och Sebastian ner till min sommarstuga i Haverdal. Vi bytte om till badkläder direkt och gick ner till stranden (typ 200 meter ifrån stugan). Det var ganska stora vågor så vi kastade oss omkring i dem och hade superkul! Dock tog en våg tag i min vristlänk och slukade den. Inte hela världen i och för sig, det var en billig variant från Gekås. Men ändå. Sebbe tyckte det var roligt att kasta runt mig i vågorna också och jag flög runt som en liten vante, haha!

När vi kom upp på stranden för att torka oss:
Ida: Ser jag ut som en panda?
Sebbe: Panda?
Ida: Jaaa?
Sebbe: Nej, mer som en tiger antar jag.
Ida: Va? Vadå?
Sebbe: ...
Ida: Vad menar du?
Sebbe: Men du har ju en handduk med en stor tiger på.
Ida: Vad jag menade var om jag är svart under ögonen efter att ha doppat huvudet i vattnet...
Sebbe: Jaså, du menade så. Nej, det är du inte.

Väl tillbaka i stugan började vi bli hungriga. Så vi körde till affären och handlade och sedan köpte vi med oss pizza hem.

Vi slog oss ned på den solvarma altanen och åt pizzan direkt ur kartongen och drack öl, vin och cider.

Sedan råkade jag somna på soffan en stund innan vi såg film och myste.

Igår tog vi mysig sovmorgon och sedan frukost på altanen. Sen diskade Sebbe medan jag gjorde mig klar. Sedan begav vi oss mot stranden för sol och bad. Superhärligt var det och varmt i vattnet. Inte lika stora vågor idag dock, men härligt ändå som sagt.

Sen åt vi pizzarester, packade ihop oss, stängde stugan och körde till Tylösand. Där blev det äventyrsgolf och jag totalägde Sebbe. Äventyrsgolf är som minigolf fast med vattenhinder och sådant. Sen spelar man samtidigt på banan. Man har varsinn boll och turas om att slå. Skitkul är det! Vi blev som barn båda två och sprang runt barfota på banorna och skrattade och hejade på/ buade åt den andra. Mys!

Sedan körde vi hemåt.
Det var i alla fall två toppendagar tillsammans med min älskling.


Cola VS juice till frukost


Sebbe solar.
Här ser ni även tigerhandduken, haha!


Sebbe på näst sista banan på äventyrsgolfen i Tylösand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0