I love blackberries

Helgen började med att en trött Ida åkte med pappa till bilfirman och hämtade en nystädad och nytvättad bil. Killen på bilfirman backade ut bilen ur garaget och stod kvar med hakan i marken bredvid pappa när jag satte mig i förarsätet och körde iväg i ilfart till jobbet. Haha, pappa fick förklara att jo, jag må vara liten, men jag har faktiskt körkort ;)

Såhär fin blev lilla bilen i alla fall:


Efter jobbet blev det god fika på Komedianten med Linnéa, Sandra och Emma. Mys på det!

Sen såg jag att jag hade missat samtal från både Sebbe och Kalle på mobilen. Ringde Sebbe först men fick inte tag i honom.
Försökte med Kalle istället. Observera att jag endast träffat Kalle tre gånger tidigare och har aldrig pratat med honom i telefon förut.

Ida: Hej Kalle!
"Kalle": Hej! Kommer du till mig på fest ikväll?
Ida: Jag vet inte. Jag får inte tag i Sebbe nämligen. Han svarar inte och när jag ringde hem sa Joel att han var i stan. Så jag vet inte hur jag ska få tag i honom. Hans telefon är ju sönder som du kanske vet? Har du pratat med honom idag?
"Kalle": *Asgarv* (hör även att det är några fler killar i bakgrunden som skrattar hysteriskt)
Ida: ...
"Kalle": Ida, det är jag. Sebbe. Hör du inte det? Det där var sämsta imitationen att Kalle ever, och du går på den?
Ida: Va? Men det låter inte som du!
Sebbe: Nehej, så nu vet du inte hur din pojkvän låter i telefon heller? :/
Ida: Men alltså, ååhhh
Sebbe: Men kommer du hit ikväll? Jag är hos Kalle.
Ida: Jo, jag förstår det eftersom ni skrattade åt mig. Men ja, jag kommer när jag varit i stallet.
Sebbe: Bra! Ses sen!

Bra jobbat där Ida! Att inte känna igen sin egen pojkvän i telefon tillhör väl inte det smartaste jag gjort kanske.

Nåväl, efter en snabvisit i stallet, dusch, kvällsmat och racermålning av naglar cyklade jag till Kalle.
Vincent och Martin var snälla och höll upp alla dörrar åt en blöt Ida. Hata regn!
Sen blev det vin, TV-spel, serious talk i regnet med Kalle tills Sebbe och Wiman kom och hämtade in oss. Var helt slut när jag och Sebbe gick hem till honom vid tvåtiden.

Efter nattmacka och tandborstning bestämde vi oss för att gå hem till mig och sova istället, haha WTF liksom? xD

Sagt och gjort, ut i regnet igen och så hem till mig.

På lördagen tog vi väldigt lång sovmorgon trots noll bakfylla. Skönt det. Så efter frukost och lite chill stack vi till stallet och tog in Svarten.
Sen klättrade vi upp i bergshagen och tittade på utsikten. Man har till och med havsutsikt därifrån :o
Så vi lade oss och solade och tittade på molnen. Mys!


Sen till helgens lyckligaste stund; vi hittade björnbär. Massor dessutom!

Så vi tävlade om vem som kunde hitta största bäret och så gav vi det till den andre. Sprang runt och åt tills vi började få ont i magen. Helt sjukt mycket bär fanns det.

Lycklig pojkvän bland björnbärssnåren:



Sedan tog jag mig en sväng på Svarten och på kvällen kom Linnéa hit för grillning och lördagsmys.

Söndagen var en riktig slappdag med stallet som enda vettig syssla. Red ut på Rubin tillsammans med Sofia och Fibbla. Naturligtvis kom det en störtskur just när vi red så vi blev genomblöta. Tog skydd i ridhuset till och med.
Innan dess red vi lite i paddocken och när Rubin inte ville lyssna hoppade han över dressyrstaketet, haha buse!

Så jag tackar alla fina människor (och goda björnbär) för en mycket bra helg! Björnbärsstunden kommer jag att leva på länge. Det, i kombination med världens finaste pojkvän, var lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0