Holiday

Jag har semester och tydligen har jag tagit semester från bloggen också ser jag. Inte bra, inte bra. Kompenserar med att berätta allt jag gjort under dessa två veckor. Bara för att ni så gärna vill veta!

 

19 juli

Sista jobbdagen. Jag firade in semestern med en superrolig personalfest med två förfester innan det var dags för kusinernas releasefest på Majas. Med deras singel i handen, ett glas cider i den andra och en Arvidsson-T-shirt på kunde kvällen inte blivit mycket bättre.Tack!

 

20 juli

Jag och Lina förberedde stallfesten, handlade och gjorde sallader. På kvällen hade vi festen vi alla sett fram emot "JB the Reunion". På stallplanen stod bord och stolar och det grillades, lektes och pratades massor! En riktigt fin kväll var det och roligt att så många kunde komma. Som ni kanske kan lista ut av namnet JB the Reunion, hade vi bjudit in folk som haft häst uppstallad på JB förr också.

 

21 juli

Här trodde ni antagligen att Ida festat klart. Men icke! Efter att jag och Sofia städat upp spåren av gårdagens fest samt ätit upp överbliven pastasallad, åkte jag hem till Sebbe för att sedan vi sedan skulle gå vidare hem till Björn. Där blev det grillfest och kubbspel. Efter att ha tävlat i armbrytning med killarna (Sebbe, Björn, Simon, Rickard och Anders) samt blivit halvt uppäten av mygg, drog vi oss in för att se på film. "Upp" blev det. Vilken sjukt söt film! Så fort den var slut somnade jag som en sten bredvid Sebbe i soffan och vaknade inte förrän någon timma senare när Sebbe väckte mig och tyckte det var dags att vi gick hem.

 

22 juli

Efter denna helgen behövdes vila. Så sovmorgon var välbehövlig och sedan rörde vi oss inte många meter kan jag tala om. Varmt var det också. Vi åt tillsammans med Sebbes pappa och lite senare åkte jag och Linnéa till McDonalds och åt lite till. Sen blev det poolhäng hemma hos mig och sen följde Linnéa med till stallet. Vi borstade hästarna och jag putsade träns.

 

23 juli

Jag och Linnéa åt lunch på Sakura Thai och därefter gick vi runt i stan. Jag råkade spontanköpa ett par Jeffrey Campbellskor! Inte varje dag det händer. Men har man spanat in dem ett tag och sedan hittar dem på rea - då har man inte så mycket att fundera över längre.

På kvällen kom Veronika och Frank till stallet och fotograferade mig och hästarna. Eller ja, Veronika fotograferade och Frank fick agera hästskötare. Bilderna blev superfina!

 

24 juli

Jag och syster fikade hemma hos mormor och morfar och därefter åkte vi och släppte ut hästarna.

 

25 juli

Chilldag som spenderades i stallet hos hästarna.

 

26 juli

Svarten fick nya skor och sen tog vi en promenad. Syster och Luniman var också med. Hon ska börja ta hand om honom när Lina flyttat så hon lär just nu känna honom.

På kvällen blev det poolparty hos Simon. Grillat, god dricka och lite Super Smash på det. Najs!

 

27 juli

Well, denna kväll var fantastiskt rolig, knäpp och galen! Fest hos Kalle och jag går dit med Sebbe och Rickard. Här är lite av vad som hände: Dryckesspel, på tok för mycket dricka, shots, dödsås-shot (hoppas du lärt dig att det inte är värt det, Sebbe)!

Rickard och jag hade springtävling. Med en av varje sko. Det vill säga jag hade en av hans skor på ena foten och min egen, högklackade sko, på den andra. Rickard hade likadant. Och så sprang vi. Och min sko (som Rickard hade på sig) gick naturligtvis sönder. "Vad tror ni själva händer om Ida har storlek 36 och Rickard typ tio storlekar större?", sa Sebbe. Men vi lyssnade inte och ja. Därför gick det som det gick. Huvudsaken är att jag vann.

Jag och Marcus är festens största "House-fans" så vi valde musik. Vi fick en del protester, men Avicii ägde ändå.

Det var äckligt varmt i lägenheten och vid ett tillfälle när de flesta befann sig utomhus, förutom jag och några till, börjar killarna ta av sig sina tröjor. Jag ville ju inte vara sämre jag så jag gjorde detsamma...

Mycket seriöst snack med Kalle, liggandes bredvid varandra på en bilmotorhuv...

En 94:a (kille jag gått på samma dagis och skola som) började ragga på mig och plötsigt satt han i mitt knä...(???) Sebbe lyfte snällt ner honom och tja, ett tag därefter gick vi hemåt. Vi sa hejdå till Rickard och först då inser jag att vi fortfarande går omkring halvnakna!

Efter nattmat gick jag och Sebbe och lade oss vid fem på morgonen. Sick!

 

28 juli

Det kanske säger sig självt att vi mådde kass dagen efter. Men efter en halv eftermiddag, lite frukost och segande kom vi ut på en promenad.

Efter att ha grillat med familjen åkte jag till stallet och hoppades innerligt att ingen annan skulle vara där. Lägligt nog var både Ann och Jim där och jag fick snällt förklara att det bara blir mockning gjort idag. Jim red Rubin och jag tittade på en liten stund innan jag gick hem. Jim tyckte jag skulle kurera mig med pizza och film, haha! 

Hassan anlände och ganska snart därefter sov jag.

 

29 juli

Betydligt piggare - morgonpromenad med Hassan, frukost och sen stallet med syster. Lina visade och gick igenom Lunimans grejer för Emma och jag borstade Svarten och Rubin innan vi gick en liten promenad.

 

30 juli

Skjutsade syster till körskolan och när hon var klar där åkte vi till stan, shoppade och fikade. Mys!

 

31 juli

Dagen då Ida var mycket aktiv:

- Promenad 30 minuter med Hassan

- Cyklade till stallet

- Promenad med Svarten 30 minuter

- Ridtur på Rubin 40 minuter

- Mockade + cyklade hem

- Supergod lax och pastalunch med Linnéa i stan (okej, det hör inte till att vara aktiv, men äta bör man annars dör man)!

- Kvällspromenad/ / powerwalk/ löprunda/ hinderhoppning med Hassan 60 minuter

Well done Ida!

 

1 augusti

Heldag med syster. Efter morgonpromenad med Hassan cyklade jag och syster till stallet. Hon och Lina longerade Luniman och jag red Rubin. Vi sa hejdå till Sofia som åker på semeter idag. Sen lagade vi och åt lunch och efter dusch och så vidare, tog vi Hassan med oss tillbaka till stallet för att släppa ut hästarna och mocka. Vi gick hem igen och lämnade Hassan och åkte till Tre Toppar och åt glass.

Såååå där har ni romanen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0