Fix i lägenheten

Hur ofta vaknar jag en söndagmorgon klockan sju och känner mig pigg? Inte ofta kan jag tala om, men tydligen idag. Tvingade mig själv att somna om och sova till nio i alla fall. Sen åkte jag till stallet och tog in Svarten och Rubin. Det var som att leda in två bufflar. Svarten gick bredvid mig och Rubin vägrade gå. Sen bytte de plötsligt plats och Rubin gick och tiggde godis av mig samtidigt som jag fick se till att Svarten hängde med bakom. Men vad gör man om hästarna står långt bort i hagen och man inte orkar gå två gånger liksom :P

Sen åkte jag och mamma till Elgiganten, Rusta och Hajen. Fick köpt en dammsugare, matta, stolsdynor, pedalhink till badrummet, stekjärn x2, köksredskap och kökshanddukar. Och lite annat smått som kan vara bra att ha.

Trodde jag skulle svimma av hunger när vi kom hem igen så efter att ha ätit lite åkte jag och hämtade Sebbe och tog med mig honom och de nyinköpta grejorna till lägenheten. Så fort Sebbe sett sig omkring (det var fort gjort. Lägenheten är bara 29 kvadratmeter stor), satte vi igång att sätta ihop soffbordet och bokhyllan. Det gick snabbt och enkelt och sen packade vi upp alla saker och möblerade om lite. Sen åkte vi och slängde allt skräpet som blivit efter att ha packat upp alla saker. Typ plast och kartonger och så.

På väg hem från Sebbe sen svängde jag förbi stallet och mockade båda boxarna. Marie var snäll och släppte ut hästarna åt mig tidigare idag nämligen.

Så idag har jag fått gjort en del med andra ord och det känns hur bra som helst! Hoppas veckan går fort så att jag kan flytta in snart!!


Sebbe aka Byggare Bob är i farten med skruvdragaren i högsta hugg!
Tack för hjälpen älskling.

Och tack till världens bästa mammi såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0