Favorit i repris - Sätila

Precis som förra året firade vi Felicias födelsedag i hennes stuga i Sätila. Skillnaden var att vi detta året tagit körkort och själva kunde köra dit. Jag, Sebbe, Markus och Wiman åkte dit tillsammans. Jag körde. De var inte överförtjusta i min Housemusik så Markus, som för övrigt var världens bästa kartlärare och lugnet själv när jag for fram som en dåre, bytte skivan till One Direction. Så med nedvevade rutor och sjungandes på "You don't know you're beautiful" för fulla halsar bar det av mot Sätila.

Väl framme och parkerade (återigen tackar jag Markus för att dirigera mig när jag trodde jag skulle köra upp hela den stackars uppfarten framför stugan) (det lutade rätt rejält nämligen), hälsade vi på hela gänget.
Sen blev det lunch och så var festen i full gång. Vi åt supergod tårta med Daim och jordgubbar till efterrätt och sen blev det kubbspel (killarna förlorade i år igen så de fick diska). Musik, snack och god dricka på det - kunde inte bli mycket bättre.

Sen satte killarna igång grillen och det grillades allt från karré till lammkött. Gott! Sen måste tiden ha gått väldigt snabbt för därefter var det några som drog sig hemåt och resten av oss gick ner och kvällsbadade. Nåja, jag, Sebbe och Jakob badade. Wiman hade glömt badkläder och badade i kalsonger och klagade högljutt på det kalla vattnet. Resten tittade på eller badade fötterna.

När vi gick tillbaka till stugan hade det hunnit bli mörkt och lite kallt. Vi satte oss inne och lekte "Jag har aldrig". Vi var kanske inte jätteengagerade då vi alla börjat bli trötta trots att klockan bara var tio, men det var rätt kul ändå.
Sen skålade vi för Felicia vid tolvslaget och sen utförde Wiman sin årliga dans till "My heart will go on". I år med ännu mer inlevelse och känsla. Mycket vackert. Sen kröp jag upp i Sebbes knä, drack upp den sista cidern och gick sedan och lade mig.

Jag kröp ner på madrassen på golvet och Jakob låg i sängen bredvid. Just när jag somnat vaknade jag igen av att vad jag trodde var en mal, surrade förbi mitt öra. Med ett illtjut satte jag mig upp och Jakob tände lampan och frågade hur det var. "Äsch, det var nog bara en liten mal, du kan släcka igen. Det lät så högt rakt i mitt öra bara, haha!"
Men Jakob släckte inte utan vi började se oss om efter det lilla krypet. Just som vi skulle ge upp får jag syn på en jättegrej som måste varit någon slags nattfjäril (eller vad det nu kallas. Är knappast någon expert vad gäller insekter). Jakob fångade den i en mugg och släppte ut den genom fönstret. Pjuh!

Sen somnade jag om igen och vaknade en stund senare av att Sebbe sticker in huvudet och frågar var jag lagt tandkrämen. Viktig sak att bli väckt för liksom. Sedan kom han också och lade sig och Jakob tackade för att han inte tagit fel i mörkret och krypit ner hos honom i sängen istället för hos mig på golvet, haha!

Varmt var det kan jag tala om och jag tyckte det kändes som om vi inte sovit länge alls när de andra började skramla och greja i köket. Vi gick upp och satte oss med de andra och åt frukost ute i solen. Det visade sig då att klockan faktiskt började närma sig ett...

De flesta tog sina grejer och åkte hemåt, medan jag, Sebbe, Fanny, Anton, Wiman och Felicia började plocka iordning lite smått. Sedan gick vi ner till sjön och badade igen. Helt underbart!

Efter att ha myst nere vid vattnet ett tag packade även vi ihop våra saker och körde hem. Vi blev dock tvungna att stanna på Burger King och äta sen lunch då vi alla hunnit bli rejält hungriga.

Vi satt ute i solen och njöt av att ingen av oss hade någon tid att passa, maten och värmen.

Sedan släppte jag av dem en och en och åkte hem. Hassan blev överlycklig över att jag var hemma igen. Söte!
Tog ett dopp i poolen med mamma och pappa och åt grillad lax.

Sen hämtade jag hem syster och Olivia som varit på PS-musikalen och kvällspromenerade med Hassan.

Är helt slutkörd känner jag så ska bli skönt att sova nu. Hassan har redan hunnit somna.

Bild på utsikten över sjön sett ifrån stugan och så en bild på mig och Sebbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0