Att få saker gjorda

Att få saker gjorda i tid och ibland överhuvudtaget, är inte min starka sida precis.

Men idag så! Lämnat in bilen för städ invändigt, tvätt och vaxning. Inte min bil men ändå. Det är jag som skitar ner den! Dessutom skulle jag ha städat den redan i våras, men det har ju ännu inte inträffat så det var lika bra att pappa skickade mig att lämna in den.

Sen tog jag tag i mina cyklar också och lämnade in dem till min granne. Min gamla cykel (numera extracykel), hade punktering och min vanliga cyklel behövde en ny ventil. Hade nämligen olika ventiler på fram- och bakdäck så jag kunde bara pumpa ett av dem med vanlig cykelpump. Det andra fick jag pumpa på macken eller vid cyklelaffären. Ganska så osmidigt, yes. Men nu är det fixat! Grannen lämnade tillbaka cyklarna redan ikväll så nu ska här bli cykla av!

Har även skrivit ner och skrivit av recept som jag vill ha med mig när jag flyttar.

På tal om att flytta så flyttar Lina till Umeå imorgon. Så vi sa nyss hejdå i telefon eftersom vi inte hade möjlighet att vara i stallet samtidigt idag. Kommer att sakna henne något fruktansvärt. Och som jag skrev för ett tag sedan så är saknad inte direkt min favoritkänsla. Men vi ses i alla fall till jul Lina och jag och då är jag förhoppningsvis helt hemmastadd i lägenheten hon lämnar till mig.


Jag, Albin och Lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0