Today is a happy day

Även om jag är sjukt uttråkad just nu, så hade jag det hur roligt som helst tidigare idag.

Lovisa hämtade upp mig och sen plockade vi även upp Frida. Vi åkte och hyrde släp och sedan vidare mot Lovisas jobb (en mjölkgård) för att hämta hö.

Lovisa klättrade upp på toppen av det enorma berget av höbalar och kastade dem ner till mig och Frida. Vi kastade sedan ner dem från från loftet där Andrew tog emot dem och lastade dem på släpet. Han fick hjälp av Frida mot slutet och efter 44 balar var vi redo att åka och lasta av dem i stallet.

Men det var liksom inte själva högrejandet som var det roligaste, utan korna, tjurarna och de underbart söta kalvarna. Länge sedan jag var i en ladugård nu, men att gå omkring och mysa med alla de nyfikna djuren är ju hur mysigt som helst. Hade nästan glömt bort hur det kändes. Så dagens höjdpunkt var när en av kalvarna kom fram till mig och sög på min hand. Kattungar fanns det också.

Ja, ni kan ju själva tänka er hur mysigt jag hade. Älskar man djur så är sådana stunder alltid något av det bästa. Ladugårdar, stall eller en kattunge i famnen...allt är lika bra!

Efter att ha kikat runt på gården tog vi med oss Andrew tillbaka till stallet och lastade av alla balar. Sen åkte vi tillbaka med släpet och sedan lämnade vi av Andrew och Frida.

Lovisa och jag åkte tillbaka till stallet och Svarten. Kollade hans ben och sedan skrittade Lovisa ut på Svarten och jag följde med som sällskap.
Go dag helt enkelt :)
Råkade glömma mobilen hemma så blev inga kalvbilder tyvärr. Bjuder på en bild på en av kalvarna som går bredvid stallet istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0