Svartsjuk katt?

Jag och Svarten fick finbesök i stallet idag. En liten katt som följde efter mig överallt. Vid ett tillfälle satt jag på huk och borstade Svartens ben. Katten kom springandes och jamade samtidigt som han nästan kröp upp i knät på mig. I samma stund böjde Svarten ner huvudet för att hälsa på katten lugnt och försiktigt. Katten gjorde då ett baklängeshopp på en meter, fräste och reste ragg. Sedan satt han såhär och blängde på Svarten en lååååång stund.

Då gick jag fram till katten och klappade på honom tills han såg lite gladare ut. Så började Svarten skrapa med hoven i golvet "Meeen jaaaag dåååå? Ska du inte klappa på mig?"
Så sen sprang jag fram och tillbaka som en idiot för att göra båda nöjda.
Någon rättvisa får det ju vara här i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0