Regnställ

Dagens "utsläppare" hade glömt släppa ut hästarna idag. Så när jag kom till stallet strax efter 16.30 var Anna i full färd med att släppa ut sju hungriga hästar!
Så mockningen tog en evig tid och sedan tog jag och Sofia en mysig ridtur i mörkret. Svarten kändes inte helt ren i benen, men kan inte avgöra om det var hältan som spökade eller om han var stel efter att ha stått inne för länge. Får se hur han känns imorgon.
 
Efter ridturen provade vi Sofias täcke (eller ja, rättare sagt Fibblas), på Svarten. Aningen stort, men tror det kan funka. Det går nämligen åt en del täcken när det regnar. De torkar så långsamt så man behöver ha några att byta med. Provade även Sofias ridstövlar. Jag alltså, inte hästen. Lite stora, men hur sköna som helst. De ska helt klart få stå med på julens önskelista.

Nu har jag i alla fall beställt ett regnställ från Hööks. Det är rätt värdelöst att ha ett regnställ som inte tål vatten...
Mitt gamla läcker nämligen in and so does the gummistövlar. Så i veckan hoppas jag få inhandlat det med.

Nu blir det sängen och sova ett par timmar. Sen ska hästarna ha frukost igen. Jag hade morgonfodringen igår också nämligen.
Regnställ CRW från Hööks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0