Musar

I fredags kväll red jag, Lina och Sofia ut. Vi hann knappt rida ut från gårdsplanen innan vi började svamla. Som vanligt ;)

Jag: Det är såhär man ska spendera fredagskvällen. Helt klart. Ridtur med vänner istället för krogen. I alla fall enligt mig. Jag som inte gillar krogen så värst mycket.
Lina: Precis!

...

Jag: Sofia, hur många dagar ska du skritta Fibbla nu när hon har vilat ett par veckor. När ska du börja trava menar jag?
Sofia: Tjaaa, få se här...vad är det för dag idag? Lördag?
Jag och Lina: Nej, det är fredag.
Sofia: Just det! Det är bara för att jag har haft studiedag idag som jag får för mig att det är lördag. Sååå vad var det vi pratade om?
Jag: När du ska börja trava Fibbla.
Sofia: Just det, så var det. Eh...det är lördag idag...så typ onsdag kanske?
Jag och Lina: Det är fortfarande fredag Sofia...inte lördag.
Sofia: Haha! Jag är tröööött!

...

Lina: Det är i alla fall sååå skönt att vi har fått stallkatt nu. Inga fler möss! (Lina avskyr möss medan jag och Sofia tycker de är söta. Levande alltså).
Jag: Ja, fast för min del får den gärna låta bli mössen och hålla sig till kattmaten istället.
Sofia: Men precis, musar är ju också levande varelser. Precis som vi.
Ida: Mm...va? Musar?? Hahahahaha! Möss Sofia! Det heter möss!
Sofia: Hahahahaha!
Lina: Va, vad sa ni? Vad är det som är så roligt?
Ida och Sofia: *Dör av skratt*
 
Detta är vi tre i ett nötskal. I alla fall en fredagkväll, haha!
Mysigt var det i alla fall och jag kom inte hem förän klockan 21.40. ;o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0