Mat i stora lass

Strax innan jag ska cykla hem från stallet få jag ett sms av mamma:
 
Mamma: Hej! Vill du ha pasta med räkor eller oxfilé med ugnspotatis? (Syster och hennes kompisar hade ätit pasta och räkor och mamma och pappa oxfilé. Därav två rätter).
Jag: Båda! Är jättehungrig!
Mamma: Knäppskalle!
Jag: Men då tar jag räkorna :)
Mamma: Du får självklart båda. Pappa har förberett köttet och undrar när du kommer.
Mamma: Det var meningen att du skulle svara med ett klockslag :)
Mamma: När kommer du hem, undrar pappa?
 
De tre senaste smsen såg jag aldrig för då var jag påväg hemåt. Så när jag kom hem blev jag serverad båda rätterna. Pasta med räkor till förrätt och oxfilén till huvudrätt. Lyx!
Efterrätten i form av chokladmousse med hallon fick dock sparas till lördagen. Blev helt proppmätt!
 
Tack världens bästa mamma och pappa! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0