Gillar inte bröd

Ser ni smörgåsen under ägget? Inte så tydligt nej, men den finns där i alla fall. Jag gillar egentligen inte bröd speciellt mycket, men ibland är det ju det smidigaste man kan äta just för att det går snabbt att plocka fram, smidigt att ha med sig och så vidare. Därför äter jag alltid smörgåsar i bilen på jobbet. Gillar det inte, men det är smidigt.

Därför kom jag på den brillianta idén att helt enkelt gömma själva brödet under allt det gottiga! Ibland är jag nästan för smart för mitt eget bästa.

 
Detta påminner mig om när jag gick i högstadiet och även i början av gymnasiet. Mamma tyckte jag borde äta bättre frukost så hon gjorde ofta mackor med stekt ägg och bacon till mig. Ibland lade hon en ostskiva under ägget (mellan själva brödet och ägget) för att det inte skulle synas så tydligt. Detta för att jag skulle få i mig någon typ av kalcium och ost tål jag nämligen (är laktosintolerant).
Förstår ni hur konstigt min goda ägg- och bacon frukost smakade? Tog ett tag innan jag insåg att osten var boven i dramat nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0