Fyra timmar stall (utan ridning)

Jag gjorde inget av det jag skrev att jag borde gjort idag. Ifall ni undrade alltså.
Eller förresten, jag åt faktiskt lunch. Två gånger till och med!

Istället spenderade jag fyra timmar i stallet. Jag red inte ens, haha! Man är aldrig sysslolös i ett stall. Det kan jag försäkra alla er icke-hästmänniskor om.
Putsade i alla fall sadeln, sadelgjorden samt ett av tränsen. Noggrann som jag är tog det mig nästan en och en halv timma! Sen kom Lina och vi plockade in två blöta hästar. Svarten fick en ordentlig rykt och en svansklippning. Svansen var så lång att han nästan trampade på den nämligen. När han hade ätit upp fick han gå ut i ruskvädret igen. Sista natten har spenderar ute för i år faktiskt.

Ska bli lite skönt att de kommer in om nätterna faktiskt. Tycker det är kul att mocka och göra rent i boxen.
Tråkigt dock att det kommer att mycket längre tid i stallet framöver. Jobbigt om man har jobbat sent. Annars inga problem såklart. Sen är det ju "bara" september än så länge, så det känns lite tidigt att de ska komma in redan. Men eftersom vädret är så dåligt så finns det inte mycket att välja på.
Sen blev det lite (läs: mycket) prat och skratt med Lina och Sofia. Som vanligt :D

Blev även inspirerad av Sofias egenkomponerade täckeshängare. Två fönstergaller till box som står lutade mot varandra med en höbal som stöd i mitten. Som ett litet tak alltså. Så hänger man det blöta täcket där över.
Jag ville ju inte vara sämre jag så jag byggde mig ett likadant.

Imorgon väntar jobb och alla dagens grejer som jag inte fick gjort idag.

Känner att detta inlägg blev väldigt långt och totalt ointressant. Det får ni leva med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0