Hektisk helg

Vad Ida har gjort i helgen:
- I fredags skjutsade jag pappa till Varberg Norra så att han kunde hämta hem den andra bilen. Sedan körde jag ensam till stallet. Första åkturen själv alltså.

- Syster fyllde år i fredags och eftersom jag började jobba 07.00 var jag uppe strax före klockan sex för att gratulera henne...efter på tok för lite sömn.

- Jag spenderade mer än sju timmar i stallet på lördagen. Trimmade gräs och klippte taggbuskar längs med en av hagarna, red i ösregn, mockade åt Svarten, Mattis och Fibbla. Fixade mat åt de två förstnämnda och sopade.

- Pappa behövde bilen så han åkte till stallet och bytte med mig. Körde alltså hem hans jobbarbil. Lätt lastbil med automatväxel. Liiiiiten Ida i stooooor bil!
 
- Hämtade upp Linnéa på kvällen och vi åkte till stallet och tog in Svarten, Mattis, Fibbla och Nisse. Sen hem till Linnéa för tacomys.

- Körde hem vid ettiden och sov sedan fyra ynka timmar innan jag åkte och gav hästarna frukost. Sedan sov jag fyra timmar till innan det var dags att fira Emma igen. Denna gången med med mormor och morfar.

- Skjutsade hem mormor och morfar, köpte kattmat och tankade bilen med gas.

- Åkte till stallet med Alexander. Vi fyllde på vattenkaren i hagen (en hel del lera att ta sig igenom för att komma fram med skottkärran). Borstade Svarten och fixade lite annat som tillhör de vardagliga stallsysslorna.

Vad Ida borde ha gjort i helgen:
- Sovit

- Städat

- Ätit
Alexander och Svarten tidigare idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0