Plankan

Svarten har varit ute på bete i en vecka nu och är redan tjock som en tunna.

Vad är det du säger matte!?
I'm sexy and I know it! I-i-i workooout!

(Snodde bilden från Annas facebook).

Hur som helst så skulle detta inlägg handla om min träning och inte om Svartens.
Jag har bestämt mig för att göra "plankan" en gång om dagen. Planka 30 sekunder - vila - Planka 30 sekunder - vila - Planka 30 sekunder. Klart! En gång om dagen alltså och eventuellt länga intervallerna lite längre fram. Vi får se hur det går, jag hatar nämligen att styrketräna, haha!

Anledningen till detta hurtiga beslut? Är det något jag behöver träna så är det magen. Ben och armar tränar jag genom ridningen och stallsysslorna. Tränar i och för sig magen också, men tycker inte att det känns tillräckligt. Ridningen ser jag ju inte som träning, utan gör det för att det är kul. Skulle aldrig få för mig att sätta min fot på ett gym eller fötterna i gympaskorna för att ge mig ut och springa - fy vad tråkigt!

(Jag är ju en sådan som helst gör sådant jag tycker är kul och skippar det jag tycker är tråkigt helt och hållet, hehe).

Så plankan blir något nytt för mig (som jag visserligen lär behöva hota/ tvinga/ muta mig själv till att göra).
Så får vi se sen om det ger resultat eller ej :)

Vem vet, jag kanske ska få Svarten till att göra plankan han också? ;)

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

några planer inför morgondagen? :)

2012-05-29 @ 21:56:21
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0