Möss och tablettaskar

Jag är sämst på att ta bilder, men jag ska försöka bli bättre på det nu när det börjar bli fint väder :)

Idag blev det en ridtur med Lina efter jobbet. Vi utforskade en ny väg. Sen när Lina skulle sopa i stallet sa hon "Åh, jag trodde jag såg en mus! Tur att det inte var det. Jag hatar möss!". Strax efter det står vi och pratar medan jag mockar Svartens box och precis när Lina sagt hejdå och stängt dörren bakom sig, vad kilar då fortare än kvickt över stallgolvet om inte en liten mus!
Då insåg jag att jag under mina tio år som hästtjej, har jag varit i cirka åtta olika stall och aldrig sett en mus i stallet. Fascinerande!

Jag fick dessutom ett rikigt gott skratt innan Lina hann cykla hem. Hon berättade om när hon fick Luneman. Lina var tre år och när hennes pappa hade sagt "Jag har en överraskning till er barn!", hade Lina svarat "Jaa, är det en tablettask?" :D
Haha, så klockrent! Snacka om att hon måste blivit förvånad när överraskningen var en häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0