Körlektion 7

Efter att ha sovit alldeles för lite blev det jobb i cirka åtta timmar och sedan körlektion på det. När jag satte mig i bilen trodde jag nästan att jag skulle somna. Därför gick lektionen lite si sådär idag. Fick köra landsväg och det i sig gick väl bra. När vi sedan började närma oss körskolan igen slappnade jag antagligen av lite för mycket och höll nästan på att köra in i en refug, haha! Vi kan skylla det på trötthet och att jag sitter lite för nära ratten. En nackdel med att vara kort alltså!

Ikväll gjorde jag och syster bananmos/ bananmousse/ banangojs (kär efterrätt har många namn). Man mixar alltså banan, grädde och choklad. Efter att ha ätit denna, uppstod en mycket underlig konversation:
Mamma: Ida, har du ätit någon frukt idag? Eftersom du glömde bananen som låg på bänken, här hemma imorse.
Jag: Ja...nej...eller jo!
Mamma: Hur ska du ha det? Har du ätit frukt eller inte?
Jag: Räknas bananmoussen...?
Mamma: Suck!

Är det frukt så är det! Lite choklad och grädde i gör väl ingen skillnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0