Tanter. Dessa tanter.

Är det någon mer än jag som råkar ut för knasiga tanter?

Detta har i alla fall hänt mig de senaste dagarna:

I fredags, när jag står i kö på Kvantum:
Kan även tilläggas att jag var trött som ett as, sliten, osminkad, håret i slarvig tofs och med allergiröda ögon.
Tanten som stod framför mig i kön tittaade på mig, sen på mina varor på rullbandet och sedan tittade hon tillbaka på mig. Jag tittade åt ett annat håll och kände plötsligt att tanten stod alldeles intill mig. Hon viskade: "Du har så vacker hy! Jag kännner mig som en riktig blekfis bredvid dig ju!"
Tjejen i kassan vek sig av skratt och jag fick bita mig i läppen för att inte börja skratta jag också. Fick i alla fall fram ett tack och log artigt, haha! xD
Den tanten gjorde verkligen min dag!

Idag på jobbet, hemma hos en kund:
Tanten:
Nej men hej! Oj vad du är lik en jag känner...du måste ju vara gift med...du är ju fru till (och så sa hon ett killnamn som jag inte minns).
Jag: Näää, det är nog inte jag...

Lite senare, i hallen:
Tanten:
Titta vilka söta små skor! Är det dina?
Jag: Du menar gympaskorna? Ja, de är mina. Fast jag tror det är typ storlek 37 eller något sådant på dem.
Tanten: Kan det verkligen vara det? Jag tycker de ser så små ut. Fast å andra sidan är ju hela du ganska liten, så det är ju inte så konstigt om du har små fötter. (Är 37 en liten storlek tänkte jag då. Jag som trodde det var rätt "normalt").

Strax innan vi ska gå:
Tanten:
Jaha, så du går i skolan du, vilken klass går du i lilla vän?
Jag: Tänker: Varför tror hon att jag går i skolan för!? Jag jobbar ju just nu!
Jag har slutat skolan.
Tanten: Jaha okej, slutat nian då?
Jag: Nej, slutat gymnasiet.
Tanten: Ahaaa. Utan att se det minsta förvånad ut och då har hon ändå gjort en rejäl felbedöming.

Jag menar, hur ofta tror någon att man först är gift och några minuter senare har man plötsligt bara slutat grundskolan!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0