Mamma har kollen!

Pappa: Jag ska till Mölndal imorgon på eftermiddagen...
Mamma: Ja, då kan ju jag och Ida åka med och gå på IKEA.
Jag: IKEEEEAA!! :D
Pappa: Visst, det blir bra. Vad ska ni ha?
Mamma: Inget speciellt. Kul att titta lite bara.
Jag: Ja, precis.
Pappa: *Suck* (han fattar inte riktigt det här med att gå i affärer förstår ni).
 
En timma senare när jag städar bland ridkläderna:
 
Jag: Mamma, jag måste cykla till Granngården och köpa nya ridvantar. Såhär dåliga vantar kan jag ju inte ha!
Mamma: Men vi kan väl gå in på Hööks imorgon när vi ändå ska till IKEA? Det ligger ju bredvid.
Jag (aningen förvirrad över att min mamma har koll på hästbutikerna): Ja, bra idé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0