Zorro

Jobbade bara till tolv idag också så det blev stallet en sväng idag med. Möttes av en glad stallkatt och två gosiga hästar. Båda kom på inkallningen och Zorro körde mulen i magen på mig och när jag kliade honom i pannan så somnade han med huvudet på min axel. Zorros huvud är lika stort som halva mig, så efter en halvtimma blev jag tvungen att peta lite på honom så att han skulle vakna. Kunde nästan inte känna min egen axel längre, haha!

Penny, som vanligtvis kommer på inkallning men gärna skippar gosandet, var tydligen på myshumör idag. Dock ville inte jag mysa med henne när jag upptäckte att hela hennes mule var täckt med hästskit och hon skulle prompt sätta mulen i ansiktet på mig. Nej tack, sa jag och föste bort henne. Hon fick nöja sig med att bli kliad på istället.

Tänk ändå vad hästar...eller ja, djur överhuvudtaget, kan få en att må bra dagar man inte riktigt känner sig på topp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0