Kvista

Efter jobbet åkte jag med Elina ut till stallet. Välbehövligt måste jag säga. Min hjärna behövde en liten paus. Till en början krävs det en vattenskrapa/gummiskrapa för att leta reda på själva hästen under all vinterpäls och man. Jag fick nästan ihop så mycket överbliven päls att jag hade kunnat "bygga" mig en hel islandshäst till! Nåja, nu ska vi inte överdriva.

Jag red Kvista och Elina red såklart sin häst, Sól. Jag tycker det är så himla svårt att känna om det är ren tölt, grisepass eller trav. Speciellt när Kvista fuskar och blandar gångarter lite hej vilt :P

Så i slutet av passet bytte vi hästar så att Elina kunde testa Kvista och sedan berätta för mig hur jag skulle bära mig åt. Det blev nästan en chock att sätta sig på Sól (barbacka), för hon kändes tusen gånger smalare än Kvista som är rejält överviktig. Sen bytte vi tillbaka och jag fick kläm på traven i alla fall. Alltid något :)

Det är alltså inte säkert att jag ska fortsätta rida denna sötnos, men en sak är säker. Ska jag fortsätta rida henne är det 100 kilo som ska bort från Miss Lurvpäls mage och rumpa. Så det så! ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Oojj, det var allt en liten tjockis det där xD när ni kommit igång får vi ta en ridtur nån dag:)

2012-02-03 @ 10:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0