Helgen

Jag har haft en helt datorfri helg. Eller ja, fram tills nu då ;)
Ganska skönt ändå. Har fått gjort mer än vanligt känns det som.

Fredag
Efter jobb, mat och dusch stack jag hem till Björn, som var hemma över helgen. Annars pluggar han nämligen i Karlskrona. Vi gick till Black Pearl och tog en öl. Eller ja, jag drack cider :)

Sen promenerade vi hemåt i kylan och när det kändes som om vi frusit till is både på utsidan och insidan bestämde vi oss för att gå hem till Sebbe och Karl (Sebbes kusin). Sagt och gjort. Vi spelade TV-spel och lyssnade på musik. Jag fortsatte frysa och hackade tänder. Trodde nästan att jag höll på att bli sjuk. Så jag lindade in mig i Sebbes täcke och somnade sedan i sackosäcken. Killarna väckte mig lite senare och så följde de mig hem. Tack! :)

Lördag
Det jag trodde var omöjligt blev möjligt. Pappa åkte med till Gekås. Hela familjen åkte till Gekås. Tillsammans. Vi började med lunch på gekåsrestaurangen och sedan gick pappa och syster till Net o Net för att hon skulle köpa en ny mobil. En Sony Ericsson, Xperia Arc S blev det. Så nu har vi nästan likadana.

Undertiden for jag och mamma omkring som galningar inne på Gekås. Allt för att pappa inte skulle behöva lida. Som ni förstår är min pappa ingen shoppinggalning och då är Gekås inte det mest ultimata stället att dra med honom till ;)
Det gick så fort att inköpslistan försvann någonstans bland sockarna...

Hemma blev det chill och melodifestival.
Medan jag såg på melodifestivalen såg jag på Facebook (i mobilen givetvis, datorn har ju varit avstängd hela helgen), att min granne söker halvfodervärd till sin D-ponny. Så vi bestämde att jag ska komma och provrida honom vecka 8. För bara två veckor sedan var jag ju och provred ett islandssto som skulle bantas, men jag ska tyvärr inte fortsätta rida henne. Så håll tummarna för att provridningen går bra, för denna ponnyn har jag alltid tyckt ser ut som en riktig drömponny. Det bästa är att han står på JB's. I det stallet har jag haft tre olika medryttarhästar plus att det ligger bara några hundra meter bort ifrån där jag bor.

Söndag
Pigg och glad - kexchoklad!
Vaknade redan vid halv nio och kunde inte somna om (mycket ovanligt för att vara jag). Så jag gick upp och städade och grejade på mitt rum. Så rent som det är nu har det inte varit på månader.
Sen har jag pluggat teori och övningskört med pappa. För första gången har jag använt alla fem växlar, kört i rondeller, startat i backe och så vidare, med denna bilen. Bara ett kärringstopp och det hände naturligtvis mitt i en korsning. Som tur var det inga andra bilar där just då.

Jag har faktiskt inte tagit en enda bild i helgen, så ni får nöja er med en bild från balen i somras.

Sebbe, jag och Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0