Dan före dopparedan

Herre. Min. Get. Idag har jag hunnit med mycket!
Handlat hem ingredienser till julgodiset och sedan gjort fyra omgångar med chokladkola. Slagit in dem i celofanpåsar med fint rött snöre och en liten namnlapp på. En till varje häst i stallet. Sedan tog jag bilen till stallet i världens snöstorm och gav mina fina stallvänner varsin påse med kola. Det verkade vara mycket uppskattat :)

Sen pussade jag lite på min sjukling till häst som är väldigt otålig och trött på boxvila. Men imorgon får han komma ut igen :)

Sen var planen att köra/ gå hem till Sebbe, men han var så söt och ringde och sa att han var på väg till stallet. I snöstormen och allt! Hur gulligt?? :D

Vi sa god jul till alla i stallet, jag gav Lina en bamsekram och sen åkte jag och Sebastian hem. Det blev julmys, godis och julklappsbyte.
Sen gick vi ut i snöstormen på en kort promenad. Som tur var hade det lugnat sig lite.

Sen smakade jag på julmaten, gjorde lakritsfudge (som pappa ska få i julklapp), kokade knäck och städade mitt rum. Nu har jag precis fixat naglarna och ska strax sova. Har redan krypit ner i min nybäddade säng så jag lär somna som en stock!

Godnatt och god jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0