Tack för hjälpen!

Skulle gå ut med vår H2go i hagen för att fylla på vattenkaren. Ser efter en stund att jag har fått publik bestående av en mormor, en morfar och två små tjejer som visar sig vara barnbarn till paret.
När jag ska gå ut med omgång två genom stalldörren händer detta:

"Morfar": Det där ser tungt ut...
Jag: Joo, det är det, men det går. *Hela skottkärran välter nästan när jag ska dra den över tröskeln*
"Morfar": Jag tar den!

Innan jag vet ordet av så står jag brevid och tittar på när han lätt som en plätt kör in skottkärran i hagen och tömmer ut den i vattenkaret precis som han sett mig göra innan.

Sen skulle jag fylla det sista med hjälp av en vattenkanna och en hink. Även dessa bars ut av honom.

Egentligen tycker jag inte alls om att få hjälp med "tunga saker". På campingen jag jobbade förut fick säkerhetsvakten övertala mig att låta honom bära de tunga sopsäckarna som skulle slängas. Jag var ganska svårövertalad vill jag lova!
Släpade sopsäckar som vägde betydligt mer än mig och det slutade ofta med att det rann ut glass över halva mig när jag skulle hiva dem i containern. Envis ska man vara!

Hur som helst, envis eller ej, tack så mycket för hjälpen "morfar"!
En bild på en H2go för er som inte vet vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0