Superwoman is back!

Att mina föräldrar varit borta i en vecka har resulterat i mycket jobb, mycket häst, för lite mat, ännu mindre sömn och för tok för dålig blogguppdatering! Förlåt Sandra, jag vet att du är besviken på mig!
 
Hur som helst, i onsdags satt jag upp på Svarten för att skritta en sväng. Han tyckte det var konstigt att inte trava och galoppera på grusvägen som vi brukar.
 
Igår blev det först låååång jobbdag, sedan en sväng på Svarten och under min trettio minuter långa ridtur hann jag uppleva följande:
 
1. Träffade Sebbes föräldrar som var ute på promenad så stannade och pratade med dem.
 
2. Råkade hamna mitt i en begravning. Massor av folk stod på kyrkogården kring en hel massa blommor och så kommer jag och Svarten förbi i sakta mak. På asfalt. Med klapprande hästskor. Great!
Japp, alla stirrade.
 
3. Kommer tillbaka till stallet och ser en cykel som det var på tok för länge sedan jag såg. Lina sticker ut huvudet genom stalldörren och säger "Idaaa, heeeej!"
Jag har aldrig förr slängt mig av en häst så fort och kastat mig om halsen på någon. Äntligen säger jag bara. Lina, du får aldrig mer åka till USA i två månader, hör du det!?
 
Sen hem för en välbehövlig dusch och lite mat. Sen kom Sebbe hit och så hade vi myskväll :)
 
Det var ingen pigg Ida som klev upp 05.50 imorse kan jag tala om. Men det gick! Sebbe däremot vägrade kliva upp så han fick en puss och min nyckel så att han kunde låsa när han väl orkat ta sig upp.
 
Efter mer än sju timmars jobb idag är jag trots på tok för lite sömn fortfarande vaken. Fantastiskt! Så nu väntar jag på att pappa ska grilla klart (tack gode gud att de är hemma igen mina kära föräldrar, jag är huuuuuungriiiiig)!
Sen ska jag hem till älsk för att hämta min nyckel.
 
Så Sandra, nu vet du att jag lever och vad jag har haft för mig! Enjoy! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0