Rosor på en onsdag

Jag fick min lunch från McDonalds till slut. Sen blev jag och Matilda berusade på Coca Cola och kom till sista företaget helt galna! Matilda med hallucinationer (hon parkerade och sa: Men vart tog bilen som stod bredvid oss nyss väääägeeen?) Alltså, det stod aldrig någon bil bredvid oss Matilda. Det var bara en synvilla. Förstår du?

Och ja, på den vägen fortsatte eftermiddagen och en stackars kille frågade om vi alltid hade så roligt på jobbet. Ja, svarade vi och då funderade han på att byta till vårt jobb sa han.

Sen blev det stallet. En tjej kom och provered Svarten för att eventuellt hjälpa till med honom några dagar i veckan. Men det blir nog inget med det. Dessutom upptäckte vi att han haltar på ett framben nu också. Typiskt!
Knäledsinflammationen (som vi fick reda på vid veterinärbesöket) är alltså på höger bak medan hältan vi såg idag är på höger fram.
Lovisa åker tillbaka till Uppsala på söndag och jag suger på allt vad hältor och hästsjukdomar heter.

Tänkte plugga när jag kom hem men hoppar det idag.
Världens bästa Susanne var här med rosor för en stund sedan. Som tack för att jag fixade hennes frisyr i lördags. Tusen tack! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0