Jag jobbar inte här

Igår (tisdag) på jobbet:
 
Jag och Irén befinner oss på ett företag och jag råkar stå bakom kassan, påväg in på kontoret precis bakom själva kunddisken. Två tjejer i artonårsåldern kommer in varav den ena pratar konstant.
 
Tjejen: Hej! Jag skulle vilja köpa en blablabla.
Ida: Alltså, eh...
Tjejen: Finns det? För det är såhär att blabla...
Ida: Men jag...
Tjejen (som inte låter sig avbrytas): Den har liksom blablabla...
Ida: MEN JAG JOBBAR INTE HÄR!
 
Tjejen fortsätter prata som om om inte hörde vad jag sa.
 
Irén kommer mot mig och ska också gå in på kontoret bakom kassan.
 
Tjejen: Hej! Jag skulle vilja köpa en blablabla...
Irén: Men jag jobb...
Tjejen: Finns det? För det är såhär att blabla...
Irén: Jag jobbar inte här, men han som gör det kommer strax.
Tjejen (som inte låter sig avbrytas): Den har liksom blablabla...
Irén: MEN JAG JOBBAR INTE HELLER HÄR!
 
Farbrorn, som faktiskt jobbar i butiken kommer gåendes från fikarummet.
 
Tjejen: Hej! Jag skulle vilja köpa en blablabla...
(Vad hon sa mer kan ni nog lista ut själva).
 
HERREGUUUD! Under de få minutrarna hon befann sig i affären hann hon säga mer än 23356756454343344689 ord. Gaaaah!
 
Snacka om papegoja förresten. Precis samma ord och meningar till oss alla tre.
Mycket ska man vara med om.
Vad kul det hade varit om jag hade låtsas jobba där och säga typ: "Tyvärr, de är slut". He he.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0