Varför slänga?

Inatt vaknade jag av att Sebbe sa, klart och tydligt: "Varför ska du slänga den?" Jag ryckte till och blinkade mig yrvaket omkring. "Va? Vad sa du Sebbe?" Och han säger precis samma sak en gång till "Varför ska du slänga den?" "Eh, slänga vad älskling?" "Äsch, det var nog bara en dröm", svarade Sebbe utan att vakna.

Jag låg vaken en stund och funderade på om det kunde ha att göra med att jag tidigare på kvällen berättat att jag hade hittat massa skolarbeten från gymnasietiden, som jag hade gått igenom, kastat respektive sparat, i en mapp. Jag sa att att förr sparade jag på allt medan jag nuförtiden slänger det mesta jag vet att jag inte kommer ha användning för.

När Sebbe vaknade för ett par timmar sedan, frågade jag honom om han kom ihåg vad han hade drömt. Det hade han till viss del. Jag hade tydligen velat kasta ett gäng stora kameleonter gjorda av gips och varit sur på honom för att han ville spara dem. När han kommit ut i köket hade jag tydligen varit i full färd med att slänga en av dem. Därav hans fråga. Hahahaha! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0