Höghöjdsaktivitet på Ästad gård

Efter jobbet hade jag exakt en timma på mig att åka hem, duscha och göra mig iordning samt ta mig tillbaka till jobbet för att åka buss ut till Ästad gård. Vi började med höghöjsaktiviteten. Det innebar att klättra en slags bana med tretton olika hinder som från marken och upp till toppen var tretton meter hög. Därefter klättrade man med hjälp av stege ytterligare sex meter för att från nitton meters höjd, åka en 300 meter lång linbana. Ascoolt! :D

Efter detta gick vi till anläggningens spa för att bada i badtunnor, små iskalla sjöar och bastubad i form av undervattensbastu, ångbastu med mera. En fantastiskt kul kväll hade vi i alla fall och jag var rätt trött när jag gick och lade mig vid tre inatt.


Jag balanserar på rep


Gungbräda, tretton meter upp i luften.


En del av banan.


Jag är inne på sista momentet innan det är dags att susa iväg i linbanan.


På linan ni ser satt man fast i när man susade iväg.

Resten av kvällens bilder är inte helt bloggvänliga om man säger så och därför hamnar de inte här ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0